Kto i za ile organizował zdrowotne eventy?

Przez Robert Włodek,      Zapisano w: Aktualności     Komentarz: None

Sporo kasy trafiało do stowarzyszenia radnego Tomczaka.

Starostwo ujawniło dokumenty. 38,5 tys. zł na organizację jednej tylko imprezy dla… Stowarzyszenia FSL Aktywni dla Powiatu.

Jakie są fakty? Jednego dnia starostwo – pod zarządem Łuczyńskiego – podpisuje z SOSiR-em umowę na organizację eventów za pieniądze z projektu zdrowotnego, a już następnego dnia (!) SOSiR podpisuje ze stowarzyszeniem Roberta Tomczaka umowę na podwykonawstwo jednego festiwalu biegowego.

Pod umową podpisani są panowie: Robert Tomczak, Tomasz Stupienko i prezes SOSiR Zbigniew Sawicki, a także Janusz Wardak.

Rachunek na 38,5 tys. zł wystawił R. Tomczak. 

Poniżej załączam dwie umowy. Jedną zawartą pomiędzy starostwem powiatowym a SOSiR-em, na organizację 16 eventów w ramach realizacji tzw. projektu zdrowotnego (z dnia 21 lipca 2015 r.). Drugą zawartą dzień później (22 lipca 2015 r.) pomiędzy SOSiR-em a stowarzyszeniem FSL Aktywni dla Powiatu – na organziację JEDNEGO z 16 eventów. Przedstawiam także rachunek wystawiony przez radnego Tomczaka.

Co ciekawe  – w umowie pierwszej Robert Tomczak występuje jako pośrednik ds. realizacji 16 eventów, w drugiej jako szef stowarzyszenia będącego wykonawcą jednego z nich. W opinii prawników może tu występować klasyczny przykład konfliktu interesów. Jak napisał mi sekretarz powiatu słubickiego – z analizy tych umów jasno wnika, że radny Tomczak występuje w tych umowach jednocześnie jako przedstawiciel zamawiającego i wykonawcy. – Jest to niedopuszczalne i niezgodne z prawem – napisał Wojciech Woropaj.

Komentarze są zamknięte dla tego posta.